2018. május 4., péntek

Hétvégi Olvasónapló (146) Tigrisek, istenek és kőszobrok

A hétvégi olvasónapló egy hetente jelentkező rovat, amelyben az elmúlt heti olvasmányaimat összegzem, valamint megosztom a következő heti terveimet. Emellett simán szövegelek mindenről benne.





Ez a hét a házfelújításról és a kertről szólt, úgyhogy már most mondhatom, hogy sok olvasásra sajnos nem volt időm. 
Viszont annyira gyönyörű lett a melléképület, a terasz és az udvar! Szürkére festettük le a melléképületet, az ajtók/ablakok, kerítések barnák lettek. Emellett lefestettünk néhány bútort a teraszon, így felfrissült az egész. 
A növényeket is újrarendeztük, megcsináltuk a magaságy helyét, ami majd epresként fog szolgálni ősztől (addig meg muskátlikat raktunk ki). 
Ó, és lefestettem a kutyijaim házát is, mert az a terasz mellett van, s már megkopott annak is a fénye. 

Még annyi tervem maradt, hogy a jövőben le kéne festeni a napágyat, s venni új huzatot rá, s meg is lennék a kinti dolgokkal. Jó, oké, tudnék még mit csinálni, mert mindig van mit csinálni, de most elleszek nyugton egy darabig. 

A kertben is zajlik az élet - muszáj megemlítenem, ha már hobbim. Minden kikelt, minden szép, és minden gazos (volt). A múlt héten nekiálltam a kapálásnak, de még a kukorica és a hagymák hátravannak. Majd idővel azok is meglesznek, csak hát elég limitált ideig lehet kint lenni, mielőtt a.) hőgutát kapnál b.) megennének a szúnyogok. 
Viszont annyira jó érzés látni a munka eredményét! Minden kikelt, a cukorborsó már virágot fog hamarosan hozni. 
A virágoskertben pedig virágozni fognak hamarosan a rózsák, amikről azt hittem, végleg elpusztultak. Mondjuk sok ágat le kellett vágnom, amik nem bírták a mínuszokat, de most megfiatalodva még dúsabbak.

Amúgy ma jön meg az ágy is, amit alig várok, hogy kipróbálhassak! *-*

Zeneügyileg pedig jelenteném, hogy ma megjelent a Shinedown új albuma! Épp most hallgatom, és tanulom is a szövegeket a júniusi koncertre!

A héten olvastam



"Nagyon kíváncsi leszek erre a történetre, hogy inkább félelmetes vagy szomorú lesz," írtam márciusban a legjobban várt tavaszi megjelenések rovatomban. 
"EGYIK SEM," puffogok most, hogy elolvastam ezt a kisregényt. 
Ez a történet ötletek egymásra dobálása volt semmi konzisztenciával. Mert a valóság megkérdőjelezése bizonyára úgy történik, hogy átmenet nélkül váltogatjuk az eseményeket. 
Bizonyára.
Meg bizonyára az elmejátékokat is így kell játszani. Bizonyára.
Ez a történet egy kihagyott ziccer. Lehetett volna valami nagyon izgalmas, összetett, borzongató vagy elszomorító... ehelyett pedig csak kaotikus lett. 
A befejezés totális hiányát pedig már fel sem hozom, mert tudjátok, hogy miként érzek az ilyenekkel kapcsolatban.

Lépjünk tovább. Az aktuális olvasmányaim listája úgyis sokkal, de sokkal jobb!

Aktuális olvasmányok


   

Élem ezt a fehér borítós hangulatot, amit összehoztam a héten! 

Neil Gaiman: American Gods
Haladás: 367. oldal (+225 oldal) 

Még mindig úgy vagyok ezzel a regénnyel, mint a kedvenc Neil Gaimanjeimmel. Olvastatja magát, és eléri, hogy úgy érezzem, én is részese vagyok a történetnek. Olyan komfortos érzést ad olvasás közben - amit nem tudok megmagyarázni pontosabban, de főleg Gaiman könyvei váltják ki ezt az érzést.
Pedig amúgy annyira sok minden nem történik, ami indokolttá tenné ezt az oldalszámot. De nem érdekel, én élvezem, hogy ennyi időt tölthetek a kedvenc szereplőmmel, Shadow-val.

Ken Liu: A papírsereglet és más történetek
Haladás: 14. oldal (+14 oldal)

Tejóságoségimádom! Tudom, tudom, csak a 14. oldalon tartok, de érzem, hogy jó lesz ez! A legelső novella, aminek a közepén tartok, teljesen lenyűgözött. Érdekes, elgondolkodtató. Pont az én stílusom!
Nagyon bizakodom, hogy a folytatás is hasonlóan fantasztikus lesz!


Tervek


   

Jövő hétre nem sok tervem van - kettőt leszámítva - be akarom fejezni az American Godst, s péntek délután el akarom kezdeni a Minden szív kaput nyit kisregényt, ami Rétával lesz közös olvasásunk.

Az Anansi fiúk pedig kötelező lesz az American Gods után!

Nem tudom, mennyire lesz időm olvasni, de jó lenne 2 könyvet befejezni (ebből 1 a McGuire). 

1 megjegyzés:

  1. Hirtelen azt láttam, hogy a Kritikus rendszerhiba van a The Atrocities helyett. :O Asszem megártott valami, szerintem a meleg, mert igazán nem tudok figyelni semmire. :D

    VálaszTörlés