2017. július 7., péntek

Hétvégi Olvasónapló (109) A popcornos hét

A hétvégi olvasónapló egy hetente jelentkező rovat, amelyben az elmúlt heti olvasmányaimat összegzem, valamint megosztom a következő heti terveimet. Emellett simán szövegelek mindenről benne.





Miért ez lett a cím? Mert popcornra lesz szükségetek, annyira hosszú bejegyzés lesz ez a mostani. Július 1-jétől nézem a heti olvasásokat, viszont ez nem akadályozott abban, hogy rengeteget olvassak. Nem hiszitek? Majd meglátjátok!

Hogyan is tudok ennyit olvasni? Történt ugyanis, hogy vasárnap elmentünk nyaralni, és csütörtökig maximálisan kihasználtuk a pihenést. Én hol a nyaralóban, hol a Balaton partján olvastam. Szombaton pedig megyünk vissza, aka ismét átadhatom magam az olvasásnak. Persze mást is csinálunk, de rengeteg időm van arra, hogy csak élvezzem a könyveimet. 

Emellett a héten, mire hazaértem, egy doboznyi könyv várt! Még azelőtt rendeltem, hogy elindultunk
volna, és úgy örültem, hogy már megérkeztek a kicsikék. A 6 könyvem pedig: 
> Greg Keyes: The Briar King, The Charnel Prince, The Blood Knight, The Born Queen (teljes sorozat keménykötésben.)
> Courtney Summers: All the Rage
> Rick Riordan: The Hidden Oracle (keménykötés)

A Greg Keyes könyvek együtt brutálisan néznek ki - szerelmes vagyok! Oké, nem olyanok, mint a magyar kiadás (az gyönyörű, nincs versenytársa).

De térjünk rá, hogy mit műveltem az elmúlt 1 hétben...

A héten olvastam


      

   


Szóval, izé... 5 könyvet befejeztem a héten. Rögtön vasárnap kettőt. Először is Max Gladstone: Nagyrészt halottját, amit imádtam. Abszolút kedvenc lesz, és a júliusi no1. olvasmányom ezidáig. A világa isteni, kész élvezet volt megismerkedni vele. Alig várom, hogy folytassam!

Richelle Mead: Silver Shadows-ja ezek után nem tudott semmi újat nyújtani. Jobb volt, mint a negyedik rész, de kicsit az az érzésem van, hogy kifulladt ez a sorozat. Elég lett volna egy trilógia ebből, esetleg 4 rész, de max. annyi. Leginkább persze a logikátlanság zavart, ugyanis az alkimisták tudásszintje mindig a helyzettől függött (ahogy a cselekmény kívánta éppen).

Neal Shusterman legújabb idehaza megjelent regényével folytattam a sort, Az óceán mélyénnel, ami hozta azt a szintet amit a szerzőtől megszoktam. Egyelőre nem tudom, hogy mit írjak róla, mert ez is olyan élmény, amihez kell egy pici idő, míg feldolgozzam. Csodálatos, maradjunk egyelőre annyiban.

És folytattam a sort egy másik realistával, Benjamin Alire Sáenz: Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe regényével. Az írótól régebben olvastam már egy könyvet, de valamiért Ari és Dante kalandjai mindig kimaradtak - pedig Ryanito is imádja (tőlem kapta, úgyhogy ez extra öröm :D). Azt kell mondjam, majdnem a legvégéig egyfajta frusztrációt éreztem, és szerintem simán lehúztam volna 1-2 csillagot róla, ha nem úgy ért volna véget, ahogy. Emiatt a negatív érzés miatt azért nem tudtam végül 5*-ot adni, de azért pozitív élményként marad meg. A folytatást viszont nem tervezem olvasni. Nem, nem, nem.

Végezetül pedig a drasztikus TBR csökkentős kihívásom egyik könyvén rágtam át magam, Daniel Keyes: Az ötödik Sallyn. Bejött, nagyon is bejött, a befejezés után pedig nem bírtam túltenni magam rajta. Mármint annyira behatóan mutatta be ezt a mentális betegséget - kirázott a hideg tőle. Viszont valamiért picit másabb befejezést vártam. Tudom, tudom, nem lehet minden tökéletes, de annyira a Session 9 film járt az eszembe olvasás közben, és valami hasonlóra számítottam. Ennek ellenére simán 5*, és tuti, hogy fogok még olvasni Keyestől. 

Aktuális olvasmányok



      


Neal Stephenson: A hét Éva
Haladás: 520. oldal

Úgy ideje volt, nem? Végül is laza 2 hónapon keresztül felé se nyúltam. Most viszont elhatároztam, hogy mindennap elolvasok egy 100 oldalt belőle. Kissé vegyes érzelmeim vannak a könyvvel kapcsolatban. A történet nagyon tetszik, az a része teljesen leköt. Csak van a tudományos része a dolognak, ami néha olyan hosszas, hogy elunom magam. Ha tudnátok, az édes hányszor kommentelte, hogy milyen szenvedősen olvastam (szerinte). Igazából ez csak amiatt volt, hogy nem értettem egyszerűen, miről beszélnek. 
Emiatt bármennyire is imádom a könyvet, nem fogok 5*-ot adni neki. Mikor 200 oldalnyi szöveget nem tudok értelmezni? Igen, én vagyok a hülye ehhez, de ez van.

Danielle Paige: A gonosz ébredése
Haladás: 187. oldal

Az első részt már kétszer elolvastam, úgyhogy végre haladok a sorozattal. Bevallom, a legrosszabbra számítottam, de egész kellemes olvasmányélmény. Nem mondom, hogy átütő erejű, de kikapcsol, és a főszereplő morális kérdései is érdekesek.
Csak úgy örülnék, ha nem foglalkoznánk a romantikus szállal. Meg nem lenne olyan, hogy sírnánk egy pasi miatt, majd megcsókolnánk egy másikat, majd duzzognánk, amiért az nem viszonozza, amikor előtte neki sírtunk az "A" pasi miatt. Argh... Ez a része zavar, pedig amúgy nagyon jó kis sorozat ez.

Catherynne M. Valente: A lány, aki körülhajózta Tündérföldet
Haladás: 88. oldal

Negyedik alkalommal olvasom újra ezt a könyvet. Kell ennél többet mondanom? Egyértelműen a Top2 könyvben bent van (Az elvarázsoltak és ez a Kedvenc Könyveim). Bárcsak népszerűbb lenne ez a sorozat - pedig annyira különleges. A Valente által kitalált Tündérföld tele van mindenféle ínyencséggel: például ott él a Szélességi és Hosszúsági fok, akik annyira híresek, hogy a térképész céh már csak szimbolikusan jelölheti őket; vagy épp találhatunk Hellóval, Viszláttal és férjükkel, aki emberfarkas, akik ráadásul képesek kifőzni a jövőt; de hogy is felejthetem ki Elly-t, azaz A-tól Ly-iget, aki sárkánygyík, és az édesapja egy könyvtár (mert most komolyan? Mi a racionálisabb? Hogy egy sárkánygyík apja egy könyvtár, vagy hogy lelépett az apja egy másik sárkánygyíkkal? Cöhh...)
Egyszerűen imádom ezt a könyvet, minden egyes alkalommal, mikor újraolvasom, találok benne valami újdonságot, amire esetleg nem emlékeztem. 

Susan Ee: End of Days - A vég napjai
Haladás: 141. oldal

Másik újraolvasásom. A sorozat mindegyik részéhez volt már kétszer szerencsém, ráadásul elég sok mindenre nem emlékeztem. Ennek a résznek is még mindig megvan a varázsa, ugyanolyan intenzív, mint először volt. 

Tervek


Most két hétig ismét nem leszek itthon, de egyet tudok - a legfőbb tervem, hogy lecsökkentsem az aktuális olvasmányaim számát.
Azaz, az alábbi könyveket akarom befejezni:

☐ Neal Stephenson: A hét Éva
☐ Laini Taylor: Strange the Dreamer
☐ Mackenzi Lee: The Gentleman's Guide to Vice and Virtue
☐ Susan Ee: End of Days - A vég napjai
☐ Catherynne M. Valente: A lány, aki körülhajózta Tündérföldet
☐ Danielle Paige: A gonosz ébredése




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése