2018. február 9., péntek

Hétvégi Olvasónapló (135) Álomkönyvek hete

A hétvégi olvasónapló egy hetente jelentkező rovat, amelyben az elmúlt heti olvasmányaimat összegzem, valamint megosztom a következő heti terveimet. Emellett simán szövegelek mindenről benne.





Helló Dearies!
Egy hét kimaradás után ismét visszatért a hétvégi olvasónapló - bár ettől függetlenül a leltár óta eltelt időről fogok csak beszélni. 
Munkahelyen elkezdődött a második félév, új remények és tsi-val együtt. Én a héten újból rájöhettem, hogy nekem van a legédesebb osztályom. Hogy miért?
Hétfőn tanári értekezletet hívtak össze, és kihívtak emiatt a duplaórám közepéről. Én hátrahagytam, hogy csinálják meg a ppt-s feladatsort, és hogy az emelt angolra készülő diákok segítenek, ha úgy alakul.
Mi történt? Mikor visszamentem egy kollégám társaságában, a diákjaim kész tanórát varázsoltak, és táblánál, közösen oldották meg a feladatokat, miközben az egyik emelt angolos diák tanárszerepet vállalt. Még videón is örökítettek meg belőle jelenetet, amit el is mentettem magamnak. 

Könyves téren igazi álomhetem volt! Hétfőn délben megérkezett a húsvéti ajándékom - amit majd akkor megmutatok, mert el lett rejtve.
Hétfő este pedig, mikor hazaértem a munkából egy másik csomag várt, Philip K. Dick: Elektronikus álmok novelláskötete. Ezt másnapra ki is olvastam, és hétvégére ebből tervezek bejegyzést írni.
Kedden pedig megérkezett az egyik legjobban várt megjelenésem, amit már tavaly előrendeltem, Dan Brown: Eredet
Róla még mindig nem hiszem el, hogy itt van, és olvashatom végre!

A héten olvastam


A februárom elég erősen indult olvasások terén, ugyanis 4 könyvet sikerült befejeznem!

      

  

A hónapot egy kivételes kisregénnyel indítottam - John Steinbeck: Lement a hold könyve megindító, csodálatos és valóságos volt. Írtam róla azóta bejegyzést, amit ITT el is olvashattok.

A héten befejeztem a Percy Jackson újraolvasásomat is. Rajongok ezért a sorozatért, és minden alkalommal találok benne valami újat, amiért még inkább beleszeretek. Ezúttal különös figyelmet fordítottam Dionüszoszra és Poszeidónra, akik nagyon érdekesnek bizonyultak.

Fentebb írtam, hogy megkaptam Philip K. Dick: Elektronikus álmok könyvét. Kevesebb mint 24 óra kellett az elolvasásához, mert annyira magával ragadtak a novellák. Alig várom, hogy legyen időm megírni hozzá a hosszabb véleményemet. Annyi gondolatom támadt vele kapcsolatban! Egyébként, ha szeretnétek Philip K. Dick-et olvasni, de nem tudjátok, hol álljatok neki, ajánlom ezt a gyűjteményt. Minden benne van, amiért rajongok az íróért.

Aktuális olvasmányok


      

Marko Kloos: Felderítők
Haladás: 122. oldal (+6 oldal)

Elolvastam egy fejezetet a héten. Teszteltem ugyanis a vizet, hogy eldöntsem, mire vágyom - és a válasz a fantasy lett. Szerintem hamarosan újra Andrew kalandjait szeretném majd követni, de nem akartam erőltetni.

Richard Morgan: A végzet barlangjai
Haladás: 108. oldal (+86 oldal)

Tegnap kaptam meg az ihletet A végzet barlangjai olvasására, és sikerült is teljesen elmerülnöm benne. Ez a sorozat, de még inkább ez a rész, megerősít abban, hogy nem minden esetben a történet pörgőssége a lényeg számomra. Itt ugyanis felettébb lassan haladnak az események, engem viszont mégsem zavar. Jól érzem magam ebben a világban, és olyan hangulatos.

Dan Brown: Eredet
Haladás: 14. oldal (+14 oldal)

Amint megérkezett, nekiálltam olvasni, csak út közben elvonta más könyv a figyelmemet (khm, A végzet barlangjai). De olyan jó, hogy legalább már ennyit elolvastam... hát még a tény, hogy nemsokára ismét együtt nyomozhatok Robert Langdonnal! *-*

Tervek

Jövő hétre nem igazán vannak nagy terveim. Egy könyvet szeretnék befejezni - a legjobb lenne, ha az A végzet barlangjai lenne. Ugyanakkor sanszos, hogy a Felderítők lesz az, mert hétfőn megyek könyvtárba, és azt már nem tudom meghosszabbítani.
Új könyveket tekintve 1 könyvet szeretnék elkezdeni:


Ezt viszont szigorúan csak akkor, ha sikerült egy könyvet befejezni előtte. Nem szeretném, hogy ismét 6-ra emelkedjen az aktuális olvasmányaim száma.
Amúgy egész könnyen le tudnám csökkenteni 4-re az olvasmányaim számát, hiszen a Felderítőkből és a Russian Century-ből sincs olyan sok hátra. De a hangulatolvasós mindenem mindig másra vágyik. :)

Ennyi lett volna mára a hétvégi olvasónapló! Remélem, nyugodt hétvégében lesz részünk, és még egy kis olvasás is belefér! Kellemes hétvégét Dearies! 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése