2018. január 24., szerda

Könyvtárban jártam (14) Az idei első "visszafogott" könyvtárazásom (vagyis fosztogatásom)

A könyvtárban jártam (rovat) az alábbi okból készül:
Mert bár van elég olvasnivalóm, nekem még többre van szükségem. Más néven - függőség. A legjobb fajtából.





Megvolt az idei első könyvtárazásom! *-* Rengeteg könyvem van itthon, amúgy is bőség zavara van, de egyszerűen képtelen vagyok ellenállni a könyvtár hívásának. Imádok belépni oda, és kicsit elveszni az időben és a könyvek között. Ráadásul az az érzés, mikor meglátok egy könyvet, ami egyébként régóta várólistás... vagy csak találkoztál már vele, és kicsit birizgálta a fantáziádat... 
Ráadásul most egy babakiállítást terveznek nyitni, és pont akkor rakták ki a babákat, mikor odaértem. Tudom, horrorfilmek meg ilyenek miatt éjszaka annyira nem élvezkedtem volna, de most annyira gyönyörűek és különlegesek voltak! Jó volt látni őket már előre.

Na de, beszélgessünk a beszerzésekről. Szám szerint 5, azaz öt könyvet hoztam ki a meglévő 2 mellé (ez utóbbiakat meghosszabbították nekem).
Legelőször a visszahozott könyveket nézegettem meg magamnak, mert általában ott találok olyanokat, amik nem esnek bele az SFF kategóriába. Igen, be kell vallanom, ritkán veszem rá magam, hogy végignézzem a nem SFF/horror/angol nyelvű irodalom/történelem szakirodalom kategórián kívül eső könyveket, ezért a visszahozott könyveknél általában elcsábulok valamire.
A valami ezúttal Colm Tóibín: Brooklyn regénye lett, amit már megjelenéskor kinéztem magamnak, de nem tudtam igazolni magamban a megvételét. 

A következő könyvre az "új könyvek" részlegen találtam, amelynek a működési elvét (logikáját) ugyanúgy nem értem, mint a pécsiét. Mindenesetre gerinc alapján kaptam le a polcról Sarah Crossan: Moonrise könyvét. Utána meggyőzött a borító és végül a fülszöveg is, úgyhogy hoztam magammal. Ez egy versregény két testvérről, akik nem látták egymást 10 évig. Az ok? Ed a halálsoron volt. 

Továbbmenve eljutottam a kedvenc részlegemre, az SFF könyvekhez. Ismét rengeteg érdekesség volt, de tudtam, hogy annyira sok könyvet nem hozhatok ki, mert akkor biztos nem olvasom el őket. Azért Jonathan Strahan (szerk.): A év legjobb science fiction és fantasynovellái 2016 mellett nem tudtam csak úgy elmenni. A 2017-es verzió alapjában tetszett, úgyhogy míg várom a 2018-as kiadást, elolvasom azokat a novellákat. Ezek úgysem évülnek el szerencsére.

Kicsit kellett lejjebb néznem a polcsoron, egyből kiszúrtam a Neil Gaiman könyveket. És végre, VÉGRE, bent volt a Felkavaró tartalom, amit már vadásztam egy ideje. Egy picit tartok tőle, mert egyszer kikölcsönöztem, de akkor nem voltam túl fogékony a tartalmára, és pár oldal után félbe is hagytam. De majd most!

Utolsóként elvándoroltam az angol nyelvtanulós részlegre, hogy keressek valamit, amit ajánlhatok a diákjaimnak. Ott bukkantam rá Friedrike Klippel: Keep Talking könyvére, ami tele van beszédgyakorlattal. Tökéletes lesz tanórákra majd! Nagyon igyekszem fejleszteni a diákjaim beszédkészségét, úgyhogy ötletekből sosem elég.

Ezek lettek volna a kiválasztottak! Most 7 könyv van kint nálam, amiből 1 a tanításhoz kell, 1-et pedig már olvasok. Most már csak azzal lesz gond, hogy milyen sorrendben olvassam őket. Ahh... a kín! :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése