2018. január 19., péntek

Hétvégi Olvasónapló (133) Az orgyilkos felderítők maszkja

A hétvégi olvasónapló egy hetente jelentkező rovat, amelyben az elmúlt heti olvasmányaimat összegzem, valamint megosztom a következő heti terveimet. Emellett simán szövegelek mindenről benne.





Ma reggel a futár ébresztett, ami tudjátok, mit jelent? Új, gyönyörű könyvet! Ráadásul azt a könyvet kaptam meg a Twister kiadótól, amit már karácsonyra is kértem itthon. Bizony, bizony, folytathatom Soman Chainani Jók és rosszak iskoláját, mégpedig a Jótett helyében-nel! *-* 
Bár sokkolt, hogy 766 oldalas a "kicsike", és ha keménykötéses lenne, önvédelmi eszköznek is használhatnám.

Viszonylag nyugodt hetem volt - persze a félévnek köszönhetően rengeteg a dolog, de cserébe kárpótol 1-1 jól sikerült tanóra. Képzeljétek el! Ezen a héten elkezdtem 11.osztályban etikát tanítani, és óra után azt hallottam, hogy közli az egyik a másikkal, hogy "mondtam, hogy ez lesz a legjobb óra". És oké, ez biztos a témának is köszönhető volt, de örülök, hogy nem unták magukat. A legjobban mondjuk annak örültem, hogy mindenki aktívan kivette a részét a munkából - olyan diákok szóltak hozzá a témához aktívan, akik máskor lapítanak. Meglátjuk, miként alakul ez a történet.

Emellett muszáj beszélnünk az Agave kiadó márciusi terveiről. Eddig elég elkeseredett voltam, mert egy olyan könyv sem akadt, ami akár beszélőviszonyban lenne az érdeklődési körömmel. De az elmúlt napokban bejelentették két kedvenc sorozatom utolsó kötetét is!

   

Jaj, Dearies, úgy várom ezeket a könyveket! A Csodák városára számítottam mondjuk, de a Tear végzete hatalmas meglepetés most! Nem tudom, készen állok-e, hogy búcsút intsek ennek a két sorozatnak, ugyanakkor TUDNOM kell, mi fog történni! *hype is on*

Most pedig, ajánlom, hogy tegyétek fel ti is Leander Rising: Bennem c. dalát, és folytassuk a posztot az eheti olvasmánylistámmal! (Mert végre van miről írnom.)

A héten olvastam


Készen álltok erre a mennyiségre?! 

      

 

Ezt most én is próbálom feldolgozni, Dearies. Azok után, hogy milyen nyögvenyelősen indult az évem, az elmúlt hét nap olyan volt, mint egy álom! Oké, oké, az első három elég rövid könyv, de akkor is! 

John Corey Whaley: Where Things Come Back

Ezt a könyv még pénteken fejeztem be, de olyan érzelmi válságba kerültem olvasás közben! Hamarosan készül a bejegyzés is róla, hogy tudjam linkelni az év végi kedvenc könyvek bejegyzésben. Gyönyörűen megírt történet volt ez a családi kötelékekről és a barátságokról. A legjobb eleme pedig, hogy egy valóban realisztikus realista regényt olvashattam!

Rick Riordan: A szörnyek tengere & A titán átka

Ugyan csak a második részt terveztem a hétre, de becsusszant a harmadik is. Mindkettő újraolvasás volt. Annyira jó volt ismét beleveszni Percyék világába! Imádom ezt a sorozatot, képtelen vagyok megunni! És most, hogy már megvannak a könyvek, szabadon olvashatom őket - ami a legjobb. *-*

Dominik Parisien - Navah Wolfe (szerk.): Robots vs. Fairies

Szerda éjszaka jutottam ennek az antológiának a végére. Elég vegyes élmény volt, mert voltak kiemelkedő novellák, amikre most is boldogan emlékszem vissza, de akadtak olyanok is, amiket szeretnék minél előbb elfelejteni. 
Alyssa Wong novellája pedig Dearies! Az csodálatos volt - ismét az érzelmeimmel játszott, én pedig sajgó szívvel olvastam végig az újabb remekművét. 

Aktuális olvasmányok


      

Robin Hobb: Az orgyilkos küldetése
Haladás: 65. oldal (+14 oldal)

Egy fejezetet olvastam el Az orgyilkos küldetéséből, és azt is telecímkéztem. Ez a rész főleg Burrick és Fitz barátságáról gondolkodtatott el, illetve arra jutottam, hogy Fitz mások véleményének szolgája. De annyira nem tudom, mi lesz, és hogy a döntése gyerekesnek és önzőnek tekinthető-e? Én értem, miért tesz bár lehet más megoldás is.
Nem, nem megyek bele ebbe. Nope, menjünk tovább!

Marko Kloos: Felderítők
Haladás: 27. oldal (+27 oldal)

Az utazós könyvem lett Marko Kloos: Felderítők könyve. Legalábbis hétfőn azt vittem magammal, mikor leszakadt a hó, és mást nem tudtam. Arra jutottam, hogy bejön az író stílusa - ugyanis olvastam a hosszas leírást a menetfelszereléséről, és még az is érdekesnek tűnt. Holott sima leírás volt arról, miként készül, kik kapják, stb.
Eddig nem sok izgalom történt - bár pont azelőtt hagytam abba, hogy elkezdődött volna az izgalmas rész.

Holly Black - Cassandra Clare: Az ezüstmaszk
Haladás: 62. oldal (+62 oldal)

Így még nem jártam. Szoktam mosolyogni könyveken a buszon, de ezen hangosan fel kellett nevetnem (sikeresen köhögésnek álcáztam). Csak azt sajnálom, hogy nem úgy alakultak az események, ahogy szerettem volna. Illetve lehetne, hogy ez a romantikus szál inkább kimarad? A C/A shipper szívem úgyis annyira sajog, nem kérem, hogy sót hintsünk a sebbe.

Tervek


   

Brian Moynahan: The Russian Century

A héten nem haladtam a könyvvel, pedig itt van mellettem az is. Jövő héten szeretném ismét felvenni a fonalat, és újra elmerülni a 20.századi Oroszország történelmében. 

Richard Morgan: A végzet barlangjai

Ez az utolsó könyv a januári TBR-omról, amit még nem kezdtem el, és ezen változtatni szeretnék. Kissé igazságtalanul bánok a könyvvel, amiért ennyi ideig halogatom, de ez a sorozatzárók átka. Viszont tudom, hogy amint belekezdek, minden rendben lesz. Ráadásul, ha hihetek a borítónak, még sárkány is lesz a könyvben. Kellhet ennél több? 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése