2017. december 1., péntek

Leltár (52) 2017. november

A Leltár minden hónap első napján jelentkező rovat, amelyben megemlékezem az előző havi történésekről, számot vetek az olvasmányaimról, ill. tervezgetek. Ez utóbbit kissé naivan.






November olvasási szempontból egy kisebb katasztrófára emlékeztetett - amin nem segített, hogy szinte csak hosszú könyveket olvastam, amelyek azt a hatást keltették bennem, hogy nem haladok semmit. 
De hagyjuk magunk mögött ezeket a negatív érzelmeket, és beszéljünk inkább arról, miket is sikerült elérnem!

Fogadalmak


Novemberre 3 fogadalmam volt:

✓ Fejezd be az egyiket: James S. A. Corey: Leviatán ébredése / Simon Sebag Montefiore: The Romanovs. - A Leviatán ébredését befejeztem a hónap során!
✗Max. 1 könyv maradjon a mostani aktuális olvasmányok közül olvasatlan a hónap végére. - 2 maradt. Olyan közel voltam hozzá, hogy sikerüljön!
 ✓ Olvass el 4 saját könyvet. - Pont annyit sikerült! Éljeeeeen! Azt hittem, ez nincs meg, de kiderült, hogy végig saját könyveket olvastam most!


Decemberi fogadalmak

Január 1-jére ne maradjon 1 aktuális olvasmány sem a listámon! (Ez a legfontosabb.)
Olvassam el az összes TBR-ra rakott könyvet (7 db)

Novemberben olvastam


Novemben 5 db könyvet sikerült befejeznem

A hónap elején befejeztem Gaura Ágnes: Túlontúl könyvét, amellyel kapcsolatban elég vegyes érzelmeim vannak - és a távolság sajnos nem szépíti meg őket. De legalább olvastam egy újabb magyar szerzőtől, ami tudjátok, mekkora ritkaság nálam! Egyébként ezzel meg is lett a 2017-es megjelenéses olvasásom a hónapra. (2017. október 16. → 2017. november 1.)

Ezután nagy lendülettel belevetettem magam James S. A. Corey: Leviatán ébredése könyvébe, és pár nappal később elégedetten (és a folytatást epekedve várva) tettem le. Mikor nyáron elkezdtem, kicsit tartottam attól, hogy nem fog annyira tetszeni, mint mondjuk Scalzi, de azért az együtt töltött idő megtette a hatását, és teljesen magával ragadott. Miller pedig még mindig a kedvenc szereplőm - és még mindig hihetetlen, hogy eleinte ki nem állhattam őt. (2017. július 15. → 2017. november 5.)

Itt jött egy kisebb pihi, és a következő befejezett olvasmányom a guilty pleasure sorozatom 12. része lett - Jeff Kinney: Diary of a Wimpy Kid – The Getaway. Annyiszor megfogadtam már az évek során, hogy én nem fogom elolvasni az aktuális részt (8. rész környékén kezdődött a dolog), de aztán úgysem tudok ellenállni neki. Ez a rész ráadásul egész vicces lett - totál képtelen, de vicces. Még Manny sem volt már annyira idegesítő, mint korábban, amiért mérhetetlenül hálás vagyok. (2017. november 10. → 2017. november 10.)

Neil Gaiman: Törékeny holmik könyvét könyvtári könyvként kezdtem, azonban történt közben egy akció, és beszereztem az Ílionnal és az Ubikkal együtt. Miután megjött, már semmi nem állhatott közénk, és két nappal a Ropi után be is fejeztem az olvasását. A magyar kiadás minőségétől eltekintve csak áradozni tudok erről a gyűjteményről is. A legrosszabb történet is átlagos volt, a legjobban viszont... nos... van oka, hogy már idézni is tudok ebből a könyvből. És igen, ez a kötet lett a kedvenc olvasmányom novemberben. (2017. november 3. → 2017. november 12.)

És ezután már beütött a reading slump - vagyis a látszat reading slumpom. A fanfiction láz? Valami ilyesmi. Illetve elkezdődött a Tome Topple Read-a-thon is, aminek eredményeként a többi aktuális olvasmányommal igyekeztem valamennyit haladni.

Az utolsó olvasmányom így Erika Johansen: Tear ostroma lett, amit a read-a-thon ideje alatt fejeztem már be. Nagyon tetszett minden új elem, amit az írónő behozott a könyvbe, ráadásul felettébb drámaira sikerült (a szó pozitív értelmében). Viszont annyi elvarratlan szál maradt még, hogy KELL az utolsó kötet. (2017. október 25. → 2017. november 24.)

Aktuális olvasmányok



Simon Sebag Montefiore: The Romanovs
Haladás: 352. oldal (+90 oldal)

Végre haladok ezzel a könyvvel! És - végre elhagytam a felét! Most decemberre az a tervem, hogy mindennap 10 oldalt olvassak belőle, így év végére sikerülni fog a végére érnem (ráadásul nem olyan észveszejtő tempóban, hogy ne tudjam feldolgozni az információkat). Már már az 1825-ös éveknél járok, ami azt jelenti, hogy közelebb vagyok a végéhez, mint az elejéhez. Látszik is, ezek a részek jobban dokumentáltabbak, mint a korábbiak.

Alexandra Bracken: The Dreadful Tale of Prosper Redding
Haladás: 165. oldal (+135 oldal)

Bevallom, picit elfogyott a lelkesedésem a könyv iránt, ezért sem tudtam befejezni végül novemberben. Az a gond, hogy nagyszerűek a karakterek, de a történet annyira vontatott néha, hogy elunom az olvasását. Pedig egy démon él a fiúban! Bár a mélypontot az okozta, hogy logikai hiba került a könyvbe, ami megkeserítette az olvasást számomra. Ahh... nem tudom, mit tegyek vele - pláne, hogy sorozat első része.

Margaret Atwood: Alias Grace
Haladás: 256. oldal (+256 oldal)

Ez a regény tartotta bennem a lelket a hónap utolsó napjaiban - ugyanis akárhányszor olvasni kezdtem, 20-30 oldallal később pillantottam fel, hogy mással is kell foglalkoznom. Addiktív történetvezetése van, ami kb. könyörög, hogy csak még egy fejezetet. Érzelmileg nem annyira megviselő, mint A szolgálólány meséje, de azért itt is bőven kijut érzelmekből. Imádom. IMÁDOM!

Tervek


      

Két könyvtári könyv maradt nálam, ezeket mindenképp szeretném decemberben elolvasni. Így az első jelöltem Neil Gaiman: Északi mitológia, amit már el is kezdtem éjszaka olvasni (szigorúan éjfél után), és 20%-nál járok benne.

Még ma szeretném elkezdeni Jonathan Strahan: Az év legjobb science fiction és fantasynovellái 2017-es válogatást is 1 nap/ 1 novella elven indulva. Sokat gondolkodtam azon, hogy szeretném-e ezt a kötetet, de annyi kedvenc szerzőm szerepel benne, hogy el kell olvasnom. Aztán, ha minden jól megy, még új szerzőket is felfedezhetek magamnak.

Philip K. Dick: Időugrás a Marson könyve a Top10 könyv, amit olvasnom kell 2017-ben listán szerepelt, és hiába buktam el totálisan azt, mégis el akarom olvasni ezt az év vége előtt!


      



Tavi Kata: Szívkeringőjét már epekedve vártam egész évben, így olyan boldog vagyok, hogy végre megjelent! Már 1 oldalt elolvastam, de csak azért, hogy elhiggyem, valóban itt van nálam, és valóban olvashatom. És még turné is lesz belőle a hónap végén!

Egy újraolvasást terveztem erre a hónapra, mégpedig J. K. Rowling: Harry Potter és a Bölcsek kövét. Tudom, azt mondtam, hogy nem fogom újraolvasni a HP köteteket, de csak ezt az első részt szeretném ismét elolvasni - december pedig a legjobb időszak arra.

Andy Weir: Artemis és Richard Morgan: A végzet barlangjai múlt hónapról csusszantak át ide. De hamarosan ezeket a könyvecskéket is olvasom.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése