2017. szeptember 5., kedd

Top 10 (30) Kicsi gesztenye, avagy őszi olvasnivalók

 Drasztikusnak érzem ezt az időjárásban bekövetkezett változást. Eléggé fázós típus vagyok, ami azt eredményezte, hogy már előkerestem a legpuhább plédemet és zoknijaimat. Semmit nem szabad a véletlenre bízni. Azért remélem, lesz még picit melegebb, hogy kiélvezhessem az ősz szebbik oldalát is.



Mielőtt belekezdenék a bejegyzésbe, szeretném jelezni, hogy a hétvégi poszthiány nem kedvtelenségből fakadt, csupán leöntöttem a laptopomat (Penryn-t), és nem viselte jól. A billentyűzettel nem lehetett rendesen írni, úgyhogy egész hétvégén pihentettem, hogy fel tudja dolgozni az eseményeket (meg át is vittem drága barátomhoz, hogy csináljon valamit - ő mentette meg igazából Penryn-t).

Most, hogy a pénteki drámán túl vagyok, a billentyűzet sem döntött úgy, hogy magánakcióba kezd, nézzük először, hogy a nyári listámmal mit alkottam!

A 10 regényből 4 regényt sikerült elolvasnom:

2. Rick Riordan: The Mark of Athena
4. John Green: Alaska nyomában

Pedig annyira jó regények voltak a top10-ben! Majd legközelebb. Remélhetőleg, jövő ilyenkorra már ebből a listából is a legtöbb olvasott lesz.

Amúgy megnéztem, hogy az elmúlt őszi Top10-es listákból mennyit olvastam el mára:
2016 - 9 elolvasott - 1 félbehagyott
2015 - 9 elolvasott - 1 félbehagyott
2014 - 6 elolvasott - 2 félbehagyott

Egész jó teljesítések így visszanézve! 2014-es listán maradt még 2 könyv, amit el kell majd olvasnom (Michael Grant: Messenger of Fear, James Dashner: The Eye of Minds). 

2017 őszi tervek


Molyon találtam egy kihívást, amire 10 könyvet kell elolvasni ősz során - úgyhogy már jó ideje gondolkodtam azon, hogy mik is legyenek a jelöltek, hogy teljesíthessem a kihívást is. 

I. Önálló kötetek

      


Ez az a kategória, amivel már jelen pillanatban jól állok. Neil Gaiman: Coraline regényét már kiolvastam szeptember 1-jén. Bejegyzés pedig hétvégéről elcsúszott, és tervek szerint holnap kerül ki. 

Tegnap elkezdtem a második jelöltet is, Kim Stanley Robinson: New York 2140-et, de egyelőre még csak belekóstoltam, mert már annyira kíváncsi voltam. Egyelőre tetszik, úgy érzem, jól ki fogok jönni Robinsonnal.

Szintén tegnap, de már éjszaka, elérhetővé vált az idei évem gyakorlatilag legjobban várt megjelenése, Rene Denfeld: The Child Finder. Dearies! Még csak az elejét olvastam el, mert fájt a fejem, de tejóságoség! Olyan érzelmi spirálba kerültem. Ismeritek azt az érzést, amikor már egy regény elején úgy érzitek, hogy "igen, ez lesz az igazi"? Én pontosan úgy érzek ezzel a könyvvel kapcsolatban. Pedig Rene Denfeld előtt elég magas léc van, hiszen ő az írója A Kedvenc regényemnek, Az elvarázsoltaknak. 

Catherynne M. Valente: The Glass Town Game az egyetlen, amit még nem kezdtem el. Másik nagyon várt megjelenésem, ami szintén ma jelent meg, ám nem szabad túlzásokba esnem, és mindent egyszerre elkezdeni. Ugyanakkor nagyon várom, hogy sorra kerüljön, hiszen a kedvenc írónőm új regénye! (Idén már a második, de ahogy nézem, ez egy féltégla a maga 544 oldalával. Tényleg jól beválasztottam szeptemberre... és akkor még könyvtárba akarok menni a héten. Biztos ez a leglogikusabb lépés.)

II. Sorozatok

      

      

Azokat a Dearieseket, akik a legtöbb posztomat olvassák, nem érheti meglepetésként, hogy megtalálják a listán Alexandra Bracken: The Dreadful Tale of Prosper Redding-et. Denfeld és Valente mellett Bracken új regénye volt az, amit folyamatosan emlegettem, mint nagyon várt kötet. Az írónő Passengers sorozata nem lett kedvenc, ugyanakkor továbbra is szeretném az összes megjelenését olvasni. Meg hogy mondhatnék nemet egy olyan sztoriban, ahol egy alku eredményeként a főszereplőben egy démon lakik?

Laini Taylor: Days of Blood & Starlight regényét a drasztikus TBR csökkentés miatt választottam be. Akartam magamnak adni még egy kis löketet, hogy biztosan sort kerítsek rá - még szeptemberben ráadásul. 

Tavalyi évem egyik legnagyobb meglepetését Marie Rutkoski szolgáltatta A nyertes átkával. Most pedig itt a lehetőségem, hogy olvashassam a folytatást, a The Winner's Crime - A nyertes bűnét. Az előző rész nagyon komoly függővéggel ért véget, ezért izgatott vagyok, hogy megtudjam, miként folytatódik a történet.

Ősszel jelenik meg a legújabb Riyria-regény, a Koronatorony (láttátok azt a borítót? Gyönyörű!). Ennek köszönhetően ébredt fel bennem a vágy, hogy folytassam a sorozatot, Michael J. Sullivan: Birodalom születik regényével. Az 1-2.rész nagyon tetszett, úgyhogy hasonló elvárásokkal állok neki ennek a kötetnek is.

Két sorozatzáró is helyet kapott a Top10-es listámban. Az első Kerstin Gier: Az álmok harmadik könyve, ahol még mindig bizakodom, hogy a shipemnek van esélye. Kérlek, Kerstin, kérlek! Egyébként szeretem ezt a sorozatot, ugyanolyan kikapcsolódást nyújt, mint az írónő időutazós sorozata. Remélem, a lezárás is olyan izgalmas lesz, mint az eddigiek!

Végül pedig itt van Richelle Mead: The Ruby Circle kötete. Sajnos az utolsó két rész nem lett kedvencem (finoman szólva), ráadásul az ötödik rész némely történésével annyira nem tudok egyetérteni. Emiatt kissé félve állok majd neki ennek a résznek, mert mi lesz itt? Mármint számítok a happy endre, Mead nem olyan gyilkolós típus. Meglátjuk, mit fogok gondolni erről a részről... én már annak örülnék, ha nem lennének benne szemforgató történések. 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése