2017. július 18., kedd

Féléves Könyves Kiakadás #3

2015 és 2016 után elérkezett az idő, hogy ismét elkészítsem a Mid-Year Book Freakout taget, amelyben az elmúlt fél év olvasásait veszem górcső alá.
Idén ráadásul Midnightsp molyci is kihívott rá, így még több okom van elkészíteni a posztot.




1. A legjobb 2017-es olvasmányod!

Nem tudok egyet választani, így idén is három könyvet nevezek meg. Margaret Atwood: A szolgálólány meséjét júniusban olvastam, és elállt a lélegzetem tőle. Katherine Addison: A koboldcsászárba már januárban beleestem, Robin Hobb: Az orgyilkos tanítványa pedig márciusban erősítette meg a high fantasy iránti szerelmemet.

      

 Mindegyik könyv más és más okból vált kedvenccé, és bár év elején hittem, hogy A koboldcsászárt semmi nem múlja felül, most már nem tudnám egyértelmű A Kedvencnek kikiáltani.
Szerencsés molynak érzem magam, amiért ennyi kiváló regényhez volt szerencsém.

2. Legjobb folytatás, amit 2017-ben olvastál!

Rengeteg nagyszerű folytatást olvastam, ezért szeretném kizárni azokat a sorozatokat, amiket idén kezdtem el alapból olvasni. Így is elég sok jelölt marad, de valamivel tűrhetőbb a helyzet.

      

Mindhárom sorozatom szívszerelmem, és annyira boldog vagyok, amiért az új részek hozták azt a színvonalat - sőt, néhol még felül is múlták -, amit megszoktam.
Robert Jackson Bennett esetében sokat lendített az ügyön, hogy a kedvenc szereplőm lett a főszereplő ebben a kötetben. Pedig eléggé tartottam attól, hogy nem fog annyira tetszeni, mint az első rész. De csak még inkább szerettem.
A Sötét hajnal kiváló sorozatzáró lett, annyira örültem, hogy az írónő ilyen ütős lezárást írt az egyik kedvenc sorozatomnak.
A Magisztérium sorozat pedig egyre sötétebb és sötétebb lesz, ami csak még tovább növeli a rajongásomat. Ez a rész ráadásul teljesen kikészített, így számolom vissza a napokat augusztus 29-ig, a 4. rész megjelenéséig.

3. Friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél!

Idén nagyon topon vagyok a frisseim olvasását tekintve, így ezúttal nincs olyan sok olvasatlan friss megjelenésem (amit most nagyon szeretnék olvasni). Vagy éppenséggel várok velük a magyar megjelenésig. Így sikerült 3-ra csökkentenem a jelöltjeim számát.


Katherine Arden: The Bear and the Nightingale januárban jelent meg, és azóta várom, hogy végre sort kerítsek rá. Jelenleg úgy vagyok vele, hogy augusztusban el szeretném olvasni, remélem, sikerül is.
Brian McClellant a Lőpormágus-trilógiának hála szerettem meg, és alig vártam a Sins of Empire megjelenését. Egy okom van csupán arra, hogy nem olvastam még. Egy kis részem nagyon-nagyon reménykedik, hogy a Fumax megjelenteti magyarul. Igen, ez a remény tart távol jelenleg.
Végül pedig Karin Tidbeck: Amatka, ami június 27-én jelent meg angolul (az eredeti nyelvű kiadás 2012-es). Az ehavi TBR-on rajta van, mert mióta tudomást szereztem róla, akarom.

4. Legjobban várt friss megjelenés az év második felére.

      
 

Augusztus 29-én érkezik a Magisztérium sorozat 4. része, amit már említettem is. Ez már megalapozza a friss megjelenéses hypet, de számomra szeptember 5-e lesz a végzetes nap. Három kedvenc írónőm új regénye jelenik meg azon a napon! HÁROM.
Egyrészt Rene Denfeld The Child Finderje érkezik - azé a René Denfeldé, akinek Az elvarázsoltak könyve a Top2 kedvenc könyv közt szerepel. Aztán érkezik a másik Top2-es könyvem írójának, Catherynne M. Valentének a The Glass Town Game-je.
Ha pedig ez nem lenne elég, Alexandra Bracken middle-grade regénye, The Dreadful Tale of Prosper Redding is ekkor érkezik. MI EZ A NAP?!
Május óta ezen vagyok elakadva, igen.

5. Legnagyobb csalódás.

Idén annyi kiváló könyves élményem volt, hogy már-már érthető, amiért ezt ellensúlyozandó jó pár csalódás is jutott. Több könyvet is félbehagytam, és mivel azok nem számítanak, így nézzük két olyan regényt, aminek a végére is jutottam.

   

Rögtön az év elején egy kedvelt sorozatom zárórésze okozta, hogy felmenjen bennem a pumpa. Julie Cross: Timestorm könyve rengeteg sebből végzett, és szenvedett a sorozatzárók összes betegségétől. Még most is kiráz a hideg, ha eszembe jut, milyen borzalmas volt. Nem tudok jobb szót rá, ezt jobb lett volna nem megírni.
A Falling Kingdoms nagyrészt a hypenak esett áldozatul. Mindenki dicsérte, milyen jó YA fantasy sorozat. Nem az. Nem érdekel, hogy felvezető kötet, az máskor sem szokott zavarni, de itt egyszerűen nem akadt semmi, ami megfogott volna, vagy felkeltette volna az érdeklődésem a folytatások iránt. Az egyetlen kedvelhető szereplőt is elkezdte lerombolni, így végképp nem akarok semmit ettől a sorozattól.

6. Legnagyobb meglepetés.



Nem számítottam semmire, mikor elkezdtem Francesca Zappia legújabb regényét, de ó egek, elkapott ám! Az egyik kedvenc realista regényemmé nőtte ki magát, és az idei évem egyik legjobb olvasása is lett.

7. Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új).

Itt lehetetlenség egy szerzőt választani, ugyanis két írónő is bekerült az all-time-favorite kategóriába. Cinda Williams Chima és Robin Hobb is annyira lenyűgözött az írásaival. Chimatól 5, Hobbtól 2 könyvet olvastam idáig, de tervezem mindkét írónő további regényeivel is az ismerkedést. És ajánlom őket, ha minőségi YA vagy adult fantasyt szeretnétek olvasni.

8. Legújabb könyves szerelem.


Oké, oké, nem mondanám könyves szerelemnek, de Bohóc / Fool Robin Hobb Látók sorozatából lenyűgözött (és felpiszkálta az érdeklődésem). Ő volt az egyik ok, amiért még jobban szeretem a sorozatot. Bolond egy igazán rejtélyes alak, akit alig várom, hogy jobban megismerjek.

9. Legújabb kedvenc karakter.

Az előbb már említettem Bolondot, ő mindenképp. Emellett Elizat kedveltem meg nagyon Francesca Zappia Eliza and Her Monstersből.


10. Egy könyv, amin sírtál.

Akadt olyan, amin könnybe lábadt a szemem, de olyan nagyon sírós könyvet nem olvastam. Vagy legalábbis nem jut eszembe semmi.

11. Egy könyv, ami boldoggá tett.

Mindegyik könyv, amit eddig említettem, hogy tetszett.

12. Kedvenc filmes adaptáció, amit idén láttál.

Nem nagy a választék, mivel össz-vissz egy darab adaptációt láttam, mégpedig A szolgálólány meséjét. De legalább tetszett, úgyhogy hozhatom ide nyugodtan.

13. Kedvenc értékelés, amit idén írtál.

Maggie Stiefvater: The Raven King - A Hollókirály, határozottan az! Kétszer olvastam a könyvet, és mikor áprilisban befejeztem újra, megírtam ezt a fangirlködős, szerelmi vallomást, amiben minden benne van, amiért ezt a sorozatot annyira szeretem. Emellett ez az egyik leghosszabb véleményem 1500+ szóval, de imádtam írni mert rengeteget nosztalgiáztam.

14. A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál).


Sok-sok gyönyörűség került idén a tulajdonomba, de Robin Hobb: Ship of Magic könyve minden szempontból gyönyörű. A borító, a gerinc, a cím, a tapintása. Szerelem, szerelem, szerelem.


15. Melyik könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig?

Év elején készítettem egy Top 10-es listát azokkal a könyvekkel, amiket el szeretnék idén olvasni.
Nem állok túl fényesen.
Finoman szólva.

 
 


16. Kiket jelölsz?

Cicc, cicc-t, azaz Ryanitot, valamint az én drága ML-kémet, Nancyt. 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése