2015. november 5., csütörtök

Mary E. Pearson: Az árulás csókja

"Egy álmot évekig kovácsolhatsz, hogy aztán egy pillanat alatt szilánkokra törjön."

Sorozat: A Fennmaradottak Krónikái #1

EGY HERCEGNŐ KERESI A HELYÉT AZ ÚJJÁSZÜLETETT VILÁGBAN.
Megszökik az esküvője napján. Ősi iratokat lop el a kancellár titkos gyűjteményéből. A saját apja küld fejvadászokat utána.
Ő Lia hercegnő, Morrighan királyságának Első Leánya.
Morrighan Királyságának rendjét hagyományok és egy letűnt világ történetei szabják meg, de bizonyos hagyományoknak Lia nem hajlandó engedelmeskedni. Az elrendezett házasság elől menekülő és új életre vágyó lány az esküvője reggelén egy távoli halászfaluba szökik. Egy fogadóban talál munkát, ahová hamarosan két idegen érkezik, de Lia mit sem tud arról, hogy egyikük az elhagyott herceg, a másik pedig egy ellene küldött orgyilkos.
Megtévesztés és árulás szövi hálóját a három fiatal köré, és Lia veszedelmes titkokra bukkan, amelyek elpusztíthatják a világát. A titkokon túl azonban olyasmit is talál, amire nem számított – szerelmet.




A Gabo SFF jóvoltából hazánkban is megjelent Mary E. Pearson Az árulás csókja című regénye, A Fennmaradottak Krónikái trilógia első része. Ennek örömére a Blogturné Klub öt bloggere bemutatja Lia hercegnő és két társa titkokkal, s árulással átszőtt történetét, melyből a szerelem sem hiányozhat.

2015. november 5-től minden harmadnap egy-egy blogger teszi közzé a véleményét a könyvről, illetve rengeteg, a történethez kapcsolódó érdekességgel is találkozhattok majd, ha velünk tartotok. Érdemes követni a turnét, ugyanis nem csak plusz információkat tudhattok meg a könyvről és szereplőiről, de ahogyan az lenni szokott, nyerhettek is!

Imádom Mary E. Pearsont. Mondjuk csak egy regényt olvastam tőle, de az teljesen magával ragadott. Úgyhogy nagyon izgatott lettem, mikor megtudtam, hogy új sorozatba kezd, ami ráadásul fantasy is egyben. Aztán jött a szokásos kör, ugyanis igen vegyes értékeléseket kapott szegény könyv. Ennek ellenére bíztam benne, hogy most sem csalódom az írónőben.

Totálisan beleszerelmesedtem a regénybe.

De nézzük, miért is lett ekkora sikere nálam.

1. Kezdjük rögtön az írásmóddal. Mary E. Pearson gyönyörűen ír, és néhány egyszerű szóval rengeteg érzelmet képes közvetíteni. A leírásai pedig különösen élénkek, szinte mágikusak voltak, amelyek a szívemhez szóltak. Teljes mértékben elvarázsolt.

2. Ebben a részben még nem tudunk meg annyi mindent a háttérvilágról, de az írónő remekül megalapozta azt. A fejezetek elején található rövid idézetek, a versek, amelyek megjelentek a fejezetekben, mind-mind hozzátesznek ehhez a világhoz. Nagyon kíváncsi leszek egyébként erre a folytatásban is, mert rengeteg kérdés merült fel bennem olvasás közben. Tetszett, hogy a természet is ilyen fontos szerepet játszik a könyvben, szerintem még elbűvölőbbé tették a könyvet. (Ki fogok fogyni a varázslatos szinonimáiból, mert legszívesebben ezzel foglalnám össze az egész regényt.)

3. Az árulás csókja egy 404 oldalas regény szép, kis betűkkel megírva, én azonban észre sem vettem. Mikor lehetőségem volt olvasni, rengeteget haladtam vele, mert képtelen voltam letenni. Még amikor úgy is érződött, hogy nem történik semmi, akkor is sikerült az írónőnek fenntartania az érdeklődésemet. A rejtélyre pedig nem sikerült rájönnöm egészen addig, amíg le nem leplezték a szereplőket (azon meg sem lepődtem, hogy rosszul tippeltem). Ezt követően viszont felgyorsultak az események, és te jóságos ég, mi ment itt végbe! Annyi változást, annyi érzelemgazdag jelenetet belecsempészni egy könyvbe! Egyik ámulatból estem a másikba. Mondhatnám, hogy az írónő alaposan felkavarta az állóvizet, és olyan helyzetet teremtett a rész végére, ami miatt különösképp várom a folytatás megjelenését.

4. Szerelmes lettem a karakterekbe is. Először is köszönöm, köszönöm, hogy végre egy olyan női főszereplővel találkozom, aki képes átgondolt, érthető döntéseket hozni. Nem mondom, hogy mindig racionálisan választott, de akkor is érthető volt. Különösen tetszett, hogy Lia nagyon komoly karakterfejlődésen ment keresztül a könyv folyamán anélkül, hogy önmagát elveszítette volna a folyamatban.
A fiúkáknak főként a háttértörténetük tetszett, amit sokkal inkább a tetteikből ismerhettem meg. Azért néha megráztam volna őket, hogy „ne csináljátok már!”, de azért mindkettőt megkedveltem valamennyire. Bevallom, én a hercegnek drukkoltam, mert ahogy megismertem, úgy éreztem, ő meg tudna adni Lianak mindent, amire csak vágyhat. Bár idővel láttam potenciált a másik párosban is, de a shipem maradt.

5. Ha már így rátértem, beszéljünk kicsit a romantikáról is, hiszen a fülszöveg alapján úgy tűnne, ez a központi eleme a regénynek. Szerencsére egyáltalán nincs így! Természetesen van benne románc, és rengeteg aranyos, érzelemdús jelenet a karakterek között, de nem éreztem úgy, hogy elborulna az egyensúly. Lia sokkal inkább el van foglalva a szabadságával, mint azzal, hogy két fura fazon is hajt a kegyeire. Azért élveztem, mikor a fiúk kinyilvánították valamilyen formában az érzelmeiket, mert mindegyik ilyen jelenet nagyon olvadozósra sikeredett.

Mindent összevetve, teljesen elvarázsolt ez a regény, és úgy érzem, nagy rajongója lettem. Nagyon érdekesnek találtam a háttérvilágot, a történet végig lekötötte a figyelmemet, a karakterek pedig elérték, hogy megszeressem őket (legyenek akármilyen rosszak is elsőre). Az árulás csókját azoknak ajánlanám, akik egy egyszerűbb felépítésű fantasy regényre vágynak, és szeretnének megismerkedni néhány különleges, független karakterrel. Én most próbálom nyugodtan és türelmesen kivárni a következő rész megjelenését. Nem lesz egyszerű feladat.



Könyv adatai
Eredeti cím: The Kiss of Deception (2014)
Kiadó: Gabo (2015)
Oldalszám: 404

Extra

Az írónő összeállított egy playlistet Az árulás csókjához. Itt meg is nézhetitek, milyen dalokat érdemes hallgatni olvasás közben:



Nyereményjáték


Mostani játékunk során a Liához hasonlóan álruhát öltő hősnőké a főszerep. Minden állomáson találtok egy puzzle-t, melyek kirakásával egy olyan hölgy képét kapjátok, aki valamilyen okból álruhába bújt.
Nektek nincs más dolgotok, mint beírni a rafflecopter megfelelő sorába a karakter nevét, ezt megismételni minden állomáson (a www.blogturneklub.com oldalon is találtok egyet!), és máris esélyetek nyílik megnyerni a GABO SFF által felajánlott 3 példány egyikét.
Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz. A nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a megküldött értesítő levelünkre, ellenkező esetben újat sorsolunk.





További állomások

11/05 Always Love a Wild Book

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése