2014. július 5., szombat

100+ Blogturné

Úgy gondoltuk, egy rendhagyó blogturnéval ünnepeljük meg, hogy kerek 100 könyv szerepelt már a Blogturné Klub repertoárján.
Gyakran jönnek kérdések tőletek, olvasóktól a turnék háttérmunkáival kapcsolatban. Összeírtunk néhány kérdést, amikre válaszolva képet kaphattok, hogyan is áll össze egy blogturné, mi a tagok személyes véleménye egy-egy témában, mik voltak az emlékezetes pillanatok az első 100 könyvvel kapcsolatban.
Ezen a turnén sem vesz részt mindenki közülünk, inkább csak a legjátékosabb kedvűek.
Fogadjátok szeretettel ezt a különleges turnét, utána pedig következhet az újabb 100 remek könyv!



Melyik könyv tetszett a legjobban a 100 turnés regényből? Vagy melyik 3? 

Ennél a kérdésnél inkább arra válaszolnék, hogy a turnés könyveim közül kik lettek a befutók.
- Robin LaFevers: Gyilkos kegyelem (Ami egyébként az első blogturném is volt!)
(De ez kegyetlenség volt, mert még a Shadow & Bone és az Across the Universe is bőven befért volna ide!)



Változtak a blogolási szokásaid a Blogturné Klub miatt?

Nem hiszem. Van pár elvem a blogolással kapcsolatban, ezeket semmiért nem tudnám feladni. Van egy hónapos ütemtervem - ami kb. annyi, hogy hónap utolsó/első napja a leltár, másnap a friss megjelenések, péntekenként hétvégi olvasónapló, (szeretném visszahozni a várólistára rovatot is szerdára) a többi napon pedig értékelések (havi min. 4 a mostani hozzáállásom - elég reálisnak tűnik). 

Mi volt a legjobb dolog, ami a Blogturnénak köszönhetően megtörtént veled? És mi volt a legrosszabb?

Hogy megismerhettem a többieket közelebbről. Nem igazán vagyok szószátyár a BTK-ban, általában a háttérből figyelem az események (ill. próbálok felzárkózni), de egy-egy megbeszélés átolvasása igen sokat elárul a btk egyes tagjairól. Afféle mutasd a kommented, megmondom ki vagy módon. :)
A legrosszabb, ami történt... hogy mivel tag vagyok, így mindenféle általánosításokba engem is belevonnak. Emlékszem, mikor megkaptuk többfelől, hogy mindenki blogján csak btk-s posztok vannak, hogy mindig csak pozitívakat / nem őszintén írunk. Ez igazából azért esett rosszul, mert kínosan ügyelek, hogy két btk-s posztom közt kerüljön fel egy-egy nem btk-s bejegyzés is, ne legyenek túl sűrűn a turnék (ez most a Könyvhétnél kissé megcsúszott, de majd visszaállítom ezt a rendszerem). Másrészt, szerintem egy bloggernek alapjáraton őszintének kell lennie, mert különben mi értelme az egésznek? Azért írok egy adott könyvről, hogy megosszam a véleményem, hogy ha tetszik, igyekezzek csábítani titeket, Dearies, hogy olvassátok. 

Miért jelentkeztél? Mi inspirált arra, hogy a klub tagja legyél?

Igazából Kelly keresett meg még a kezdetekkor, hogy csatlakoznék-e. Emlékszem, úgy meg voltam illetődve, hogy engem, tényleg? Mivel érdemeltem ki?  Ráadásul ekkor még épp hogy belerázódtam az önállósult életmódba, úgyhogy igazán jól esett a lelkemnek.

Hogyan változtak az olvasási szokásaid az eltelt idő alatt?

Az egyetlen, ami változott, hogy több hazai friss megjelenést olvasok. Igen, ez úgy elég egyértelmű következménye a BTK-tagságnak. De ezen kívül ugyanúgy küzdök a várólistámmal továbbra is, és persze még mindig nyomatom az angol nyelvű könyveimet. :) 

Mi a legnehezebb dolog a blogturnézásban?

Ezen a válaszon nagyon sokat kellett gondolkodnom. Többször is átírtam, főleg, mert nem akartam senkit megbántani a klubban. De úgy érzem, a legnehezebb, mikor a kommunikáció hiánya miatt csak egy helyben toporgunk. A blogturnén való részvételben nem találtam nehézséget.

Kaptál visszajelzést valamelyik posztod extra tartalmával kapcsolatban? 

Igen! Általában mondjuk Nancykétől, aki tesztolvassa néha a posztjaimat, hogy megfelelőek-e. :) Köszönöm ML a segítséget, és a pozitív kommenteket egy-egy extráról :) )

Mennyi időt vesz igénybe egy turnés poszt összeállítása? (Tartalom, képek,extrák, stb.)

Ó, én simán elagonizálok ezen egy fél napot is. Néha nehezen jönnek a szavak, különösen, ha olyan könyvet olvasok, ami simán csak átlagos, vagy nagyon nem szeretnék spoilerezni, de kb. lehetetlen másként írni a könyvről. Olyankor igazán megküzdök azért az ~500 szóért.
Az extrákkal nem szokott különösebb gondom lenni - ha fordítok, az esetek többségében elolvastatom Nancykével vagy Nadine-nel (mást pedig nem igazán szoktam vállalni extraként).

Nem könnyű együtt dolgozni 21 nővel és egy pasival. Volt valami, ami kivágta a biztosítékot? 

Ó, persze. Van egy konstans hozzáállásbeli különbözőség a btk-n belül, ami sosem fog feloldódni. Ezen kívül kisebb dolgok vannak csak - legutóbb a linkekkel volt egy kisebb gond.

Volt olyan turné, aminél utólag megbántad, hogy jelentkeztél rá?

Ó, igen! Volt, ahol vissza is léptem, pl. a Larkstorm-nál, de van pár, amiben maradtam.
Pl. Kiersten White: Paranormalcy - Természetfölötti és Katie Alender: Bad Girls Don't Die - A rossz lányok nem halnak meg
Nagyon sajnáltam mindkettőt, mert mindegyikben volt potenciál, de nem sikerült kihozni a könyvből. Mindkét sorozatot természetesen jegeltem is hosszú-hosszú időre.

Számodra mi a legjobb része a blogturnénak?

Az olvasás maga. Szeretek olvasni, úgyhogy ez az abszolút legjobb része az egésznek. Meg, amikor van ihletem a bejegyzéshez, és már rég megvan az 500 szó, de még sehol sem tartok a posztban.

Hogy látod a BTK-t 5-10 év múlva?

Ajaj. Még a saját blogos karrieremet sem látom ennyire előre. Szerintem biztosan lesznek változások, tagbővülések/tagcserék.

Volt-e olyan könyv, aminek a turnéján szinte minden blogger részt akart venni? Amiért majdhogynem ölre mentetek?

Biztosan. Vannak elég sok állomásos turnék.
A 99 turnés könyv írója közül ki az, aki a legnagyobb hatást tette rád, akinek a stílusa a leginkább tetszett?

Robin LaFeverst azért emelném ki, mert nem csak a könyv volt hatással rám, hanem a tény is, hogy mennyire utánanézett a történelmi háttérnek, és milyen tökéletesen passzította a történethez. 

Ki az a bloggertársad, akit a legkevésbé ismersz? 

Nita, Tibi, Kristina és Reea. Velük még egyszer sem beszéltem közvetlenül, de a jövőben változhat a dolog. :)

A 99 turnés könyvből melyik szereplő hasonlít rád leginkább? És kinek a bőrébe bújnál legszívesebben?

Oké, most túl kell lépjek a saját turnés könyveimen, és Kat-et mondanám Jennifer L. Armentrout Lux sorozatából. Imádom a könyvmániáját, simán tudtam azonosulni vele.
És nem igazán bújnék egyik szereplő bőrében sem, mert az olvasmányaimban a sorsuk még véletlenül sem irigylésre méltó. De mondjuk legyen Lucy (Jennifer E. Smith: Létezik térkép a szerelemhez?), mert olyan helyekre jut el, amiket én is nagyon szívesen meglátogatnék az életben. :)

Műfajt tekintve elég sokrétűek az olvasmányok a BTK-n belül. Mi az a műfaj, amit a leginkább kedvelsz? Azon belül mi alapján szelektálod a könyveket - mi alapján választod ki, mi az, amit olvasol és mi az, amit nem?

Főként sci-fi/disztópia, fantasy és realista könyveket szeretem. Hogy ez kb. lefed mindent? Előfordulhat. Vannak viszont olyan kategóriák, amiket alapból tiltólistára rakok - lásd drága ismerősöm, a New Adult Contemporary könyveket. Még nem láttam olyat, amit élveztem volna / ne egy kaptafára valók legyenek.
A könyveket a mindenkori várólistám alapján választom ki elsősorban - aka, ha rajta vannak, és tudom, hogy van időm, jelentkezem.
Azért az általam ismeretlen könyvek fülszövegét is elolvasom, hátha rejtett kincsre bukkanok, de azért igyekszem a várólistámhoz tartani magam. Elég hosszú szegényem alapból.

Ki az a bloggertársad, akivel a legszívesebben találkoznál személyesen - azok közül, akikkel eddig még ez nem történt meg?

Szilvivel (Szilvamag). Szerintem nagyon édes és kedves hölgyemény, és nagyon szeretném élőben is megismerni.
(Egyébként még Angit írtam volna, de vele végre sikerült találkoznom a Könyvfesztiválon, úgyhogy juppi! Már csak hosszabb időre kéne találkoznunk, aka leülni egy kávéra)
Mennyi blogturnén vettél már részt?

Ez kereken a 20. blogturném (ebből 18-ról írtam értékelést, 1-ről csak extrát tettem közzé, illetve van ez az ismerkedős turné).

Nyereményjáték




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése