2013. július 16., kedd

Jackie Morse Kessler: Hunger


„ – Nos – mondta Halál –, ha ennyire melodrámázni szeretnél emiatt. Szeretnél meghalni?”

„ - Pusztítunk – mondta Pestis -, mindig is ezt tettük.”

Jackie Morse Kessler Hunger (Éhség) című kötete számomra valami fergetegesen új élményt nyújtott. Még régebben, mikor először találkoztam vele, teljesen beleszerettem az ötletbe, hogy az Apokalipszis Négy Lovasához készítsenek egy YA sorozatot. 

 Sorozat: Riders of the Apocalypse #1



A Hunger főszereplője Lisa, aki pontosan tudja mindennek a kalóriáját, tudja, hogy kövér, és még pár kilót fogynia kéne ahhoz, hogy ideális súlya legyen. Ugyanis, ahogy a kis hang is mondja a fejében: A diéta ideiglenesen, a soványság örök. A gondolatot viszont, hogy anorexiás lenne, teljes mértékben elutasítja.
Viszont Lisa eléri azt a pontot, ahol úgy érzi nincs más kiút, csak a halál – aki érte is jön. Halál sápadt lovával jelenik meg, szörnyen jóképű, ráadásul felajánlja neki, hogy vállalja az Éhínség szerepét. Lisa pedig, aki nem teljesen beszámítható, el is fogadja az ajánlatot.

A könyvben az a legérdekesebb, hogy nincs negatívum – de tényleg, hiába is keresné bárki is nagyítóval, mégsem sikerült olyan extázist okoznia, mint amiben reménykedtem. Ez viszont sajnos az én hibám, ugyanis a könyv alaptémája igazán gyengepontom, s nem szívesen olvastam a kötet első felét. Azután viszont azt vettem észre, hogy egyre csak fogynak az oldalak, s engem egyre jobban érdekel, mi fog történni.
Ennek ellenére, nem a történet áll a középpontban, hanem Lisa állapota, a harc, amit úgy tűnt, hogy feladott, és a rádöbbenés, hogy mégsem. Az utolsó pillanat volt az, mikor rájöttem, hogy igenis kedvelem ezt a könyvet – mert Lisa egy olyan karaktert reprezentál, aki képes küzdeni, aki képes arra, hogy véghezvigye a lehetetlent is.

A könyvben nagyon megkedveltem Halált, aki az egyetlen stabil / örökké tartó az Apokalipszis Négy Lovasa közül, ráadásul ő a kötet egyik humorforrása. Igen, a Halál, mint humorforrás – nem viccelek, tényleg ő volt az, aki miatt elmosolyodtam, még a drámai jelenetek közt is. A másik szereplő pedig, aki szintén ilyen hatást váltott ki belőlem, az Éjfél, Éhínség lova, aki édességfüggő, s gyakorlatilag nyáladzik, ha édesség közelébe kerül.
Úgy vélem, mindegyik karakter részletesen ki lett dolgozva, még ha nem is szerepeltek olyan sokat, mint szerettem volna némelyiknél.

A könyvhöz ajánlanám ezt a dalt, szerintem illik a könyv hangulatához és témájához is: Jen Titus: O Death

Folytatás!
A sorozat második kötete Rage címen már megjelent. A kötet főszereplője Missy, aki mindig is különbözött a többiektől, míg egyszer annyira megalázzák, hogy ezúttal túl mélyre vág a pengével. Igen, ő sosem tartózkodott a pengéktől… ezért is őt választotta Halál, hogy Háború legyen.


Könyv adatai
Eredeti cím: Hunger (2010)
Kiadó: Graphia
Oldalszám: 178

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése